دوشنبه , 29 آوریل 2024

زمان واریز یارانه معیشتی در دی ماه 98 اعلام شد

زمان واریز یارانه معیشتی در دی ماه 98 اعلام شد

مبلغ و زمان واریز یارانه دی 98 را در ادامه از سایت گمرک 98 مشاهده می کنید.

سخنگوی ستاد برنامه سازمان برنامه بودجه ضمن اعلام زمان دقیق یارانه نقدی و معیشتی در دی ماه، ادغام این دو یارانه را در سال آینده تکذیب کرد.

یارانه دی 98

مژگان خانلو، سخنگو ستاد بودجه سازمان برنامه و بودجه ادغام این دو یارانه را تکذیب کرد و در این خصوص گفت: درباره یارانه نقدی و یارانه معیشتی به صورت جداگانه در تبصره ۱۴ لایحه بودجه سال ۹۹ درج شده است که ردیف، زمان‌بندی و عدد این دو یارانه جداست.

وی افزود: ما بسته به وصول منابع برنامه‌ریزی کرده‌ایم که یارانه نقدی در روز بیستم هر ماه و یارانه معیشتی نیز دهم هر ماه پرداخت شود، که این برنامه از ماه جاری عملی می‌شود.

یارانه دی 98

خانلو عنوان کرد: براین اساس طبقه‌بندی شده که در دهم هر ماه یارانه معیشتی، بیستم هر ماه یارانه معیشتی و آخر ماه نیز حقوق‌ها پرداخت می‌شود تا هم نظمی در پرداخت‌های دولت اعمال شود و هم مصرف‌کنندگان زمان‌بندی برای مصرف داشته باشند. همچنین جامعه هدف این دو یارانه متفاوت است پس اساسا یارانه نقدی و معیشتی قابل ادغام نیست.

بنابراین ۶۰ میلیون نفری که به گفته دولت در دور قبلی یارانه معیشتی دریافت کرده‌اند، سه‌شنبه هفته آینده دومین مرحله یارانه معیشتی را دریافت می‌کنند.

✅ مبلغ واریزی یارانه های بنزین در 10 دی ماه سال 1398 برای خانوارهای تک‌نفره ۵۵ هزار تومان، دو نفره ۱۰۳ هزار تومان، سه نفره ۱۳۸ هزار تومان، چهارنفره ۱۷۲ هزار تومان و پنج نفره و بیشتر ۲۰۵ هزار تومان پرداختی انجام خواهد شد.

✅ مبلغ واریزی یارانه های نقدی در 20 دی ماه سال 1398 45 هزار و 500 تومان است.